: 4115

Service - Ett kärnområde för Blendex

Blendex sätter en ära i att leverera kvalitetsprodukter, oavsett om det är solavskärmning, mörkläggning eller interiörscreens. Men även de bästa produkterna bör löpande ses över för att säkerställa en hög driftssäkerhet och en lång livstid. Professionell service och underhåll är ett av Blendex kärnområden. 

Egen serviceavdeling

Vi har en egen monteringsavdelning med servicetekniker, som alla har en stor kunskap om våra solavskärmningslösningar. De vet hur de ska hantera "byggtoleranser" och kan genomföra mindre anpassningar under monteringen. Samspelet mellan produktion och montering är avgörande för en bra slutprodukt och förlänger lösningens reella livstid.

Egen elavdelning

Vi företar gärna anslutningen av solavskärmningen till elnätet samt utför relaterade uppgifter. Ni behöver därför inte samarbeta med flera olika leverantörer, utan kan fokusera på en samarbetspartner.

Oavsett om det är Blendex eller en annan leverantör som utför anslutningen av våra solavskärmningslösningar, så kommer vår elavdelning efter montering och anslutning se över den färdiga produkten, utföra en finjustering av styrningen och fylla i en inkörningsrapport. Först därefter är vi klara att slutleverera projektet.

Kontakta Blendex serviceavdelning
 

T: +45 4435 0356
E: service@blendex.dk


KLICKA PÅ DET ÄMNE DU VILL LÄSA MER OM HÄR NEDANFÖR
 

Serviceavtal

Med ett serviceavtal kan ni vara säkra på att era system efterkontrolleras och underhålls, och därför rekommenderar vi alltid att ni upprättar ett fast avtal.

Vi anpassar gärna våra serviceavtal till den enskilda kunden. Vanligen innebär ett serviceavtal regelbundna besök av en av våra servicetekniker, som ser över era avskärmningssystem och testar funktionaliteten. Men ett avtal kan innehålla allt från tid och material, utökade garantier genom årligt underhåll, till att vi ställer fast personal till ert förfogande.

Under varje servicebesök genomgås som huvudregel dessa punkter:

•    Test av motorer
•    Test och justering av ändstopp 
•    Test av automatikkomponenter (sol-, vind-, regn- och temperaturavkännare)
•    Kontroll av väv/lameller/persienner för skador
•    Kontroll av kullager
•    Kontroll av fästpunkter
•    Kontroll av ändetapp på bottenlister
•    Visuell kontroll av ytskador på aluminium


Efter varje servicebesök utarbetas en rapport över slitagedelar som bör bytas ut och eventuella rekommenderade reparationer samt en kostnadsoffert. Vi startar inte arbetet förrän vi är överens om priset och förloppet.

Kontakta Blendex serviceavdelning
T: +45 4435 0356
E: service@blendex.dk

Servicekontroll

Ut- och invändiga solavskärmningslösningar utsätts dagligen för väder och vind samt allmänt slitage från användningen.

Blendex rekommenderar därför att ni regelbundet besiktar solavskärmning, mörkläggning och interiörscreens, så eventuella småskador upptäcks i tid. Därigenom minskar risken för driftstopp, säkerheten ökar och den totala livstiden förlängs.

Vår serviceavdelning är alltid redo att besikta era system, oavsett årgång och fabrikat. Detta kan antingen ske i form av ett fast serviceavtal eller som enskilt besök.

Kontakta Blendex serviceavdelning

T: +45 4435 0356
E: service@blendex.dk

 

Jourservice

Vi har möjlighet att felsöka och korrigera era system på plats. I händelse av större skador demonterar vi systemet för att reparera det i vår verkstad. Vi kan utföra alla slags reparationer, metallbearbetning, svetsning eller byte av väv, målningsreparationer m.m.

Våra erfarna och kompetenta servicekoordinatorer fördelar och prioriterar servicepunkterna så att allvarliga fel alltid avhjälps först.
 

Kontakta Blendex' serviceafdeling
T: +45 4435 0356
E: service@blendex.dk